Mimari Tasarım ve Modelleme Eğitimi
Mimari Tasarım ve Modelleme Program İçeriği
Mimari tasarım için gerekli olan 2 boyutlu ve 3 boyutlu tasarım mantığının ve tekniklerinin anlatımının yapıldığı tasarım süreçlerinin dijital ortama aktarılmasında gerekli tüm bilgi ve eğitimin verildiği 2 aşamadan oluşan eğitim sürecinde 2 boyut ve 3 boyut çizim teknik ve modelleme eğitimi verilmektedir.
Başlangıç ve Önerilen Eğitim : Teknik çizim ve tasarım bilgisi
Eğitim İçeriği
- AutoCAD
- 3d Studio MAX - Main Panel (Ana araç çubuğu)
- Rollout Panel (Yan Çalışma Paneli)
- Edit Poly & Edit Mesh (İleri Düzey Modelleme Teknikleri)
- Pivot & Gizmo Hizalaması
- Light (Işıklar)
- Kamera
- Render (Sunum)
- Animasyon
- CAD yazılımları ve donanım bilgileri
- AutoCAD menüleri ve kullanımları
- Çizim komutlarına giriş
- Çizgi çizme yöntemleri
- Arclar ile çalışma
- Nesne seçme yöntemleri
- Yüzey tarama
- Tefriş düzeni
- Gruplama ve gruplar ile çalışma
- Alan hesaplama
- Layerlar ile çalışma
- Dosyalama ve kaydetme ayarları
- Ölçülendirme seçenekleri
- Kopyalama, taşıma ve offset
- Trim ve extend komutları, kullanımları
- 3D objeleri ile çalışma
- 3D çizimler ve render
- Ölçeklendirme
- Plot işlemleri
- Proje çalışması
- Select obje (Nesne seçimleri)
- Select and move (Seçme, Taşıma ve Kopyalama)
- Select by name (Nesnelerin isimleri ile seçilmesi)
- Selection region (Nesne Seçim Yöntemleri)
- Window & Crossing (Nesne Seçim Yöntemleri)
- Select and Rotate (Nesnelerin Açılarını Değiştirme)
- Select and Uniform Scale (Nesnelerin Boyutlarını Değiştirme)
- Align (Nesneleri Hizalama)
- Viewport (Çalışma Ekranlarını Düzenleme)
- Çalışma Ekranları Görünüşler (Perspektif, Ortographic v.b.)
- Çalışma ekranlarını boyutlandırma
- Çalışma ekranlarında Görünüş (Wireframe, smooth+highligts)
- Zoom Komutları (Zoom, Pan, Orbit v.b.)
- Standart Primitives (Temel Geometrik Nesneler)
- Extended Primitives (Gelişmiş Geometrik Nesneler)
- Modify & Modifier List (Nesneleri Düzenleme)
- Materyal (Kaplama) Materyal Editör
- Standart Materyal
- Architectural Materyal
- Composite Materyal
- Compound Objects (Bileşik Obje Türetme)
- Boolen & Proboolean
- Union (Nesne birleştirme)
- Subtraction (Nesne çıkarma)
- Intersection (Nesnelerin Kesişimlerini Alma)
- Scatter (Yüzeye Nesne Dağıtmak (Ağaç, çim v.b.))
- Loft (Gelişmiş modelleme teknikleri)
- Conform (Arazi yüzeylerine nesne geçişleri)
- Terrain (Gerçek Arazi oluşturma)
- Shapes (2D Objeler ile modelleme Teknikleri, Autocad – Max ilişkisi)
- Multi/Sub-Object Materyal
- Vray Materyal
- Vray Light Materyal
- Standart Işıklar
- Photometric Işıklar
- Vray Işıklar
- Standart Cameras
- Vray Cameras
- Vray ve Vray Render
- Render ayarları ve metotları
- Motion (Kamera Animasyonları)